pubblicata il 17 Luglio 2019

International Summer School on Promotion of Health and Wellbeing. Registrations still open

International Summer School on Promotion of Health and Wellbeing. First edition: “ Towards a New Culture of Health: Changing concepts and perspectives”
in September 21-28, 2019 will take place in Rome the first edition of the International Summer School on Promotion of Health and Wellbeing, in order to face the challenge of the health paradigm shifts in 21st century. The School is organised by the International Centre for Health and Wellbeing (ASL Roma 1), in collaboration with the Department of Anthropology, University College London, the Medical School of the University of the Italian Switzerland and the Italian Institute of Anthropology. The application process will be open from 24th June to 13th August 2019 available here.

International Summer School on Promotion of Health and Wellbeing. Prima Edizione “ Verso una nuova cultura della salute: il cambiamento di concetti e prospettive”.
Dal 21 al 28 Settembre avrà luogo a Roma (parco del Santa Maria della Pietà)  la prima edizione della “International Summer School on Promotion of Health and Wellbeing”, con lo scopo di affrontare la sfida imposta dai cambiamenti del paradigma di salute del XXI secolo. La scuola è organizzata dal Centro Internazionale per la Salute e il Benessere (ASL Roma1), in collaborazione con il Dipartimento di Antropologia della UCL, la Scuola Medica dell’Università Italiana della Svizzera e l’Istituto Italiano di Antropologia.
Il processo di selezione sarà aperto a partire dal 24 giugno fino al 13 settembre 2019 e sarà disponibile qui.